Donna Blomberg

Direktlänk till inlägg 24 juli 2013

I-Landsproblem

Av Donna Blomberg - 24 juli 2013 12:42

The 

Famous

lista på 

Alla 

I-Landsproblem 

som 

Irriterar

mig.

 

- när mobilbatteriet tar slut och man är utomhus
- tågförseningar
- när fjärrkontrollen ligger långt bort
- folk som läser min blogg men inte kommenterar
- när folk lyssnar på hög musik i hörlurar på lektioner
- tekniska problem
- automater som sväljer ens pengar
- låg kvalité på teveprogram
- folk som sätter lösenord på wifi
- när matrester inte får plats i en burk
- när kylen är så full att man inte får plats med mjölken man nyss köpt
- när någon dammsuger samtidigt som man ser på teve
- när man färgar håret och färgen inte räcker
- när kaffet är för varmt och man har bråttom
- att inte hitta nycklarna
- när man skrivit en uppsats på word 2007 och det finns bara versionen från 2003 på skoldatorerna så man måste skriva ut det från wordpad
- amerikanska måttsystem
- stenar i skon
- reklam på spotify
- vikarier som inte vet vad de ska göra
- folk som särskriver
- dåliga ursäkter
- julstressen som alltid börjar för tidigt
- spelförfrågningar på facebook
- när spel laggar
- folk som går skitlångsamt före en (speciellt i trånga utrymmen)
- reklam i filmer
- affärer som stänger fem minuter för tidigt
- när mjölken har gått ut
- när det finns flingor, men inte tillräckligt mycket för en hel skål
- högtider som inte håller sig till sina tider
- när tiden på spotify har gått ut och låten man vill lyssna på inte finns på youtube
- snygga second hand-kläder i fel storlek
- folk som säger att det var bättre förr
- att man aldrig hinner handla på mellandagsrean
- kladdiga smörknivar
- folk som bjuder på för starkt kaffe
- att ens favoritkläder alltid är i tvätten
- när folk gör skidbackar i osten
- att tappa bort hörlurarna
- att rullbanden på gymmet alltid är upptagna
- den dåliga kvalitén på teveskärmen på rullbanden
- oartiga människor
- ”kan jag hjälpa dig med något?”-personal
- folk som sätter väskor på säten när bussen är full
- pensionärer som till varje pris ska gå på först på bussen, sen tar de skitlång tid på sig
- att sätta in linser
- kaxiga småbarn
- folk som går på tåget innan alla gått av
- böcker med dåliga slut
- teveserier som med världens cliff hanger som säsongsavslut och sedan inte gör en ny säsong
- när någon tagit allt bröd i påsen förutom skalkarna
- att pressbyrån säljer dyr risifrutti
- folk som står still till vänster i rulltrappor
- när mascaran tar slut
- folk som trycker i mitten på tubar
- skinn på glassen
- när man somnar på bussen och åker en station för långt
- folk som ringer på oanständiga tider
- klumpar i sås
- när man är så trött att man nästan somnar på lektioner
- att gubbar på QX alltid raggar på en
- snygga folk som är upptagna
- svartvita filmer
- när radion spelar sönder bra låtar
- fula trender
- folk som är för peppade
- när anteckningsboken tar slut
- att snoozen är för kort
- när tändaren tar slut
- för korta täcken
- när man är sugen på mat och är proppmätt
- idoler som tycker olika än en själv om någonting viktigt
- när något piper och man inte vet vad
- företag med dåliga telefontider
- när snön töar
- folk som pratar om sin favoritmusik hela tiden när den är skitdålig
- CAPS LOCK
- när någon gett en för höga förhoppningar
- håltimmar mitt på dagen
- när bra teveserier har uppehåll
- när mobiltelefoner laggar
- catchy reklamjinglar som fastnar på huvudet
- att läsa ut en bra bok
- folk som klagar på vädret
- att stå i kö
- folk som kör långsamt före en
- när man får jullåtar på huvudet under fel årstid
- att sminka sig i dålig belysning och sen ser det helt fuckat ut i dagsljus
- reklam på youtube
- GPS-röster
- när man streamar en film och sidan laggar så att man måste uppdatera och sen streama filmen igen
- när man är ensam på bussen
- när rulltrappan står still
- att vaktmästaren i skolan alltid låser och släcker för tidigt
- när katten väcker en före klockan ringt
- när man måste ta ner toalettsitsen för att den som var där före inte gjorde det
- spammare
- att vara i telefonkö och de inte säger vilken plats i kön man har
- folk som klagar över sina jobb
- att mejeriprodukterna alltid är längst in i affären
- när man har ett cigarettpaket i bröstfickan så att det ser ut som att man har ett fyrkantigt bröst
- att tuggummismaken tar slut så fort
- när man äter klementin och sprutar fruktsaften i ögat
- folk från flen
- när man ska öppna en läsk och den exploderar
- kedjebrev
- när läraren ställer in lektionen samma dag och den lektionen var den enda man hade den dagen
- att noppa ögonbrynen
- när man går till biblioteket och den enda boken man skulle läsa är utlånad
- lock för öronen
- när man går in i ett rum och glömmer varför man gick dit
- att tappa ord
- när man har en låt på huvudet men inte minns texten
- hjärnsläpp på prov
- folk som inte vill ha förspel
- att skriva CV när man inte har någon arbetserfarenhet
- att bli tvingad att läsa tråkiga böcker till en kurs
- att skala apelsiner
- folk som är inställsamt trevliga
- att ha falskt sjungande människor bredvid sig på kören
- när man gått på en dejt och inte vet när man ska ta kontakt igen
- folk som slår en för gula bussar (BUSSAR ÄR INTE BILAR!)
- när man har en dålig hårdag och det är något viktigt man ska göra

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Donna Blomberg - 28 juli 2013 12:06

Tjo! Då var Helsingborgs festivalen slut sorry för jag inte har skrivit på typ tre dagar men jag har varit där och sen har jag inte orkat skriva på natten... när jag kom hem. Jag hade jätte trevligt jag fick även ett nytt smeknamn * trumvirvel* ...

Av Donna Blomberg - 22 juli 2013 12:34


Hej   Idag är det måndag o idag ska jag åka och bada men Agnes Frida o Ally. Jag har egentligen ingen störe lust till att bada jag fattar inte varför jag läts övertalas. Jag har inte sovit på hela natten och jag är fortfarande småt ledsen och noj...

Av Donna Blomberg - 22 juli 2013 02:28


Hej Idag har det varit en ganska bra dag tills nu på kvällen... ja jag sitter och gråter nu när jag skriver detta inlägget. Allt började med att jag vaknade upp och kände att i dag ska jag bara ligga och dega i min säng och inte träffa en ända jäve...

Av Donna Blomberg - 20 juli 2013 00:40

  Hallå jag valde att börja detta inläg med en bild och ni kan säker räkna ut vad detta inläg handlar om. Armband är det vakraste jag vet  dom allara finnaste är dom man får av folk åh jag känner mig så speciell när jag får ett armband av någ...

Av Donna Blomberg - 18 juli 2013 23:38

Blubb    I dag har jag tagit mitt första dopp ihavet jag och mina kompisar bestämde oss för att åka till stranden och jag må vara en fisk men att bada i havet är nått jag inte tycker om. Men jag skulle bada tyckte mina kompisar så dom kastade i m...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards